...nie wzywaj dłużnika do zapłaty.
My zrobimy to skuteczniej...
Problem nieregulowania zobowiązań finansowych jest w Polsce niedoceniany. Występuje on zarówno w kontaktach gospodarczych pomiędzy przedsiębiorstwami, jak i w sektorze usług dla ludności. Zjawisko nieregulowania zobowiązań ma negatywne efekty gospodarcze. W przypadku zobowiązań gospodarczych powstają zatory płatnicze, które utrudniają funkcjonowanie wielu, szczególnie mniejszym firmom. Nieregulowanie zobowiązań przez konsumentów skutkuje natomiast pośrednio wzrostem cen usług, a przez to zmniejsza popyt na te usługi.
Oszacowanie wartości wszystkich nieregulowanych zobowiązań nie jest łatwe. Według danych GUS, w roku 2003, wartość wszystkich wierzytelności w Polsce wynosiła 180 miliardów złotych, a więc około 25 procent Produktu Krajowego Brutto. Jednak liczby tej nie można traktować jako wielkości rynku windykacyjnego, gdyż obejmuje ona także wierzytelności, które nie są jeszcze przeterminowane.
Zjawisko nieterminowego regulowana zobowiązań finansowych stało się jedną z charakterystycznych cech polskiej gospodarki. Według oficjalnych źródeł wiadomo, że problemy z nieterminową zapłatą należności lub jej brakiem ma ok. 70% firm działających na naszym rynku. Z różnych powodów (takich jak: niewypłacalność dłużnika, zaprzestanie działalności firmy dłużnej, zaplanowane przestępstwo gospodarcze) około 20 % wierzytelności jest w ogóle nie do odzyskania. Sytuacja ta powoduje, iż jedynym z ważniejszych elementów utrzymania płynności finansowej, bez konieczności szukania innych źródeł finansowania jest podjęcie w odpowiednim czasie działań zmierzających do odzyskania wierzytelności.Usługa monitoringu płatności jest propozycją odpowiedzialnego zarządzania należnościami i szybkiego reagowania na pojawiające się opóźnienia.
Celem tej usługi jest zapobieganie powstawaniu przeterminowanych wierzytelności.
W jej ramach nadzorujemy terminowość regulowania Państwa należności, dzięki czemu są one traktowane priorytetowo przez Państwa kontrahentów.
zapobieganie powstawaniu należności przeterminowanych, co można osiągnąć poprzez konsekwentne przypominanie kontrahentom Klienta o zbliżającym się terminie płatności,
kontakt z "dłużnikiem" podejmowany jest w momencie, gdy jego zadłużenie nie jest jeszcze wymagalne, aby zwrócić jego uwagę, iż faktura została już wystawiona i powinien przygotować środki, aby w niedługim czasie zapłacić za pobrany towar lub wykonaną usługę,
w przypadku nie dotrzymania terminu płatności reakcja na dług jest natychmiastowa. Zaobserwowanie sygnałów o problemach finansowych "dłużnika" pozwala na szybkie uzyskanie zabezpieczeń i wstrzymanie dostaw, gdy zadłużenie jest jeszcze relatywnie niskie,ewentualne postępowanie windykacyjne rozpoczyna się w momencie, gdy jest duża szansa na to, że zakończy się ono sukcesem, co pozwala uniknąć długich żmudnych i kosztownych procesów sądowych
Realizując usługę kontaktujemy się przed upływem terminu płatności z Państwa kontrahentami, dziękujemy za skorzystanie z Państwa oferty, ustalamy czy wszelkie formalności niezbędne do realizacji płatności są spełnione (np. czy klient otrzymał fakturę, czy zgadzają się kwoty) i przypominamy o zbliżającym się terminie zapłaty należności. W przypadku braku terminowej zapłaty podejmujemy działania zmierzające do ustalenia powodów opóźnienia płatności oraz sprecyzowania definitywnego terminu dokonania wpłaty.