Monitoring Należno?ci
Us?uga
Monitoringu Należno?ci, to narz?dzie wykorzystywane przez przedsi?biorstwa, które ze wzgl?du na masowy charakter prowadzonej dzia?alno?ci, maj?
problemy z nieterminowym regulowaniem należno?ci przez swoich klientów. W zwi?
zku z tym, nawet krótkie kilkudniowe opó?nienie w p?atno?ciach może powodowa? powstawanie poważnych zatorów p?atniczych. Wprowadzenie monitoringu bież?
cych należno?ci skutkuje znacz?
c?
popraw?
p?ynno?ci finansowej, wyrobieniem dyscypliny p?atniczej u odbiorców oraz obniżeniem kosztów obs?ugi klientów przez znacz?
ce zmniejszenie liczby należno?ci trudno ?ci?
galnych w portfelu.
Z Monitoringu Należno?ci mog?
korzysta? zarówno firmy posiadaj?
ce klientów indywidualnych jak i podmioty gospodarcze, prowadz?
ce dzia?alno?? typu B2B, których klientami s?
ma?e i ?rednie przedsi?biorstwa.
Us?uga
Monitoringu Należno?ci odbywa si? etapowo:
- Przed up?ywem terminu p?atno?ci - kontakt telefoniczny z kontrahentem odbywa si? jeszcze przed nadej?ciem terminu zap?aty, np. na 2-3 dni przed terminem p?atno?ci. W trakcie rozmowy telefonicznej kontrahent zostaje poinformowany o wystawieniu faktury na okre?lon?
kwot? oraz o zbliżaj?
cym si? terminie zap?aty. Przypomnienie o terminie p?atno?ci ma cel prewencyjny i zapobiega opó?nieniom w regulowaniu należno?ci.
- W dniu terminu p?atno?ci - potwierdzamy dokonanie sp?aty zad?użenia zgodnie z ustaleniami z poprzedniej rozmowy, za? w przypadku braku zap?aty w tym terminie informujemy d?użnika, że wierzytelno?? ta może sta? si? przedmiotem odr?bnego post?powania - windykacyjnego b?
d? s?
dowego. W trakcie rozmowy ustalamy ostateczny termin zap?aty należno?ci, a w przypadku wyst?
pienia takiej konieczno?ci może podj?
? dodatkowo decyzj? o skierowaniu do kontrahenta pisemnego monitu ponaglaj?
cego b?
d? wezwania do zap?aty.
- Podczas ostatniej rozmowy - potwierdzamy dokonanie sp?aty zad?użenia, za? w przypadku jej braku każdorazowo podejmujemy w porozumieniu z Pa?stwem decyzj?, co do dalszego toku post?powania wobec danej faktury.
Korzy?ci z monitoringu:
- Ugruntowanie stabilno?ci finansowej poprzez terminowy przep?yw ?rodków pieni?żnych.
- Obniżenie kosztów finansowych zwi?
zanych z oferowaniem odbiorcom wymuszonego kredytu kupieckiego, skutkuj?
c?
zmniejszeniem wolumenu wierzytelno?ci przeterminowanych.
- Kompetentne zarz?
dzanie należno?ciami wp?ywa na popraw? reputacji wierzyciela, co powoduje, że dana firma uważana jest za poważnego partnera biznesowego.
- Obowi?
zki administracyjne przej?te przez zewn?trzn?
firm? już we wczesnym etapie przy?piesza proces p?atno?ci i zapewnia lepsz?
dyscyplin? p?atnicza kontrahentów.
- Unikanie zb?dnego finansowania zewn?trznego, a tym samym realizowanie planowego zysku przedsi?biorstwa.
Op?aty za monitoring należno?ci:
Op?aty za monitoring należno?ci s?
ustalane w zależno?ci od ilo?ci wystawianych przez Pa?stwa faktur.
W przypadku gdy ilo?? wystawianych dokumentów nie przekracza 20 faktur cena wynosi 350 z?, każde nast?pne 10 faktur zwi?ksza kwot? o 100 z? (np. do 30 faktur 450 z?, do 40 faktur- 550 z?, do 50 faktur -650z? itd.)