Termin p?‚atno?›ci
Termin zwrotu
??????Kwota d?‚ugu z?‚
Należne odsetki z?‚


Monitoring Należno?›ci


Us?‚uga Monitoringu Należno?›ci, to narz?™dzie wykorzystywane przez przedsi?™biorstwa, które ze wzgl?™du na masowy charakter prowadzonej dzia?‚alno?›ci, maj?… problemy z nieterminowym regulowaniem należno?›ci przez swoich klientów. W zwi?…zku z tym, nawet krótkie kilkudniowe opó?nienie w p?‚atno?›ciach może powodowa?‡ powstawanie poważnych zatorów p?‚atniczych. Wprowadzenie monitoringu bież?…cych należno?›ci skutkuje znacz?…c?… popraw?… p?‚ynno?›ci finansowej, wyrobieniem dyscypliny p?‚atniczej u odbiorców oraz obniżeniem kosztów obs?‚ugi klientów przez znacz?…ce zmniejszenie liczby należno?›ci trudno ?›ci?…galnych w portfelu.
Z Monitoringu Należno?›ci mog?… korzysta?‡ zarówno firmy posiadaj?…ce klientów indywidualnych jak i podmioty gospodarcze, prowadz?…ce dzia?‚alno?›?‡ typu B2B, których klientami s?… ma?‚e i ?›rednie przedsi?™biorstwa.

Us?‚uga Monitoringu Należno?›ci odbywa si?™ etapowo:
  1. Przed up?‚ywem terminu p?‚atno?›ci - kontakt telefoniczny z kontrahentem odbywa si?™ jeszcze przed nadej?›ciem terminu zap?‚aty, np. na 2-3 dni przed terminem p?‚atno?›ci. W trakcie rozmowy telefonicznej kontrahent zostaje poinformowany o wystawieniu faktury na okre?›lon?… kwot?™ oraz o zbliżaj?…cym si?™ terminie zap?‚aty. Przypomnienie o terminie p?‚atno?›ci ma cel prewencyjny i zapobiega opó?nieniom w regulowaniu należno?›ci.
  2. W dniu terminu p?‚atno?›ci - potwierdzamy dokonanie sp?‚aty zad?‚użenia zgodnie z ustaleniami z poprzedniej rozmowy, za?› w przypadku braku zap?‚aty w tym terminie informujemy d?‚użnika, że wierzytelno?›?‡ ta może sta?‡ si?™ przedmiotem odr?™bnego post?™powania - windykacyjnego b?…d? s?…dowego. W trakcie rozmowy ustalamy ostateczny termin zap?‚aty należno?›ci, a w przypadku wyst?…pienia takiej konieczno?›ci może podj?…?‡ dodatkowo decyzj?™ o skierowaniu do kontrahenta pisemnego monitu ponaglaj?…cego b?…d? wezwania do zap?‚aty.
  3. Podczas ostatniej rozmowy - potwierdzamy dokonanie sp?‚aty zad?‚użenia, za?› w przypadku jej braku każdorazowo podejmujemy w porozumieniu z Pa?„stwem decyzj?™, co do dalszego toku post?™powania wobec danej faktury.

Korzy?›ci z monitoringu:
  1. Ugruntowanie stabilno?›ci finansowej poprzez terminowy przep?‚yw ?›rodków pieni?™żnych.
  2. Obniżenie kosztów finansowych zwi?…zanych z oferowaniem odbiorcom wymuszonego kredytu kupieckiego, skutkuj?…c?… zmniejszeniem wolumenu wierzytelno?›ci przeterminowanych.
  3. Kompetentne zarz?…dzanie należno?›ciami wp?‚ywa na popraw?™ reputacji wierzyciela, co powoduje, że dana firma uważana jest za poważnego partnera biznesowego.
  4. Obowi?…zki administracyjne przej?™te przez zewn?™trzn?… firm?™ już we wczesnym etapie przy?›piesza proces p?‚atno?›ci i zapewnia lepsz?… dyscyplin?™ p?‚atnicza kontrahentów.
  5. Unikanie zb?™dnego finansowania zewn?™trznego, a tym samym realizowanie planowego zysku przedsi?™biorstwa.

Op?‚aty za monitoring należno?›ci:

Op?‚aty za monitoring należno?›ci s?… ustalane w zależno?›ci od ilo?›ci wystawianych przez Pa?„stwa faktur.
W przypadku gdy ilo?›?‡ wystawianych dokumentów nie przekracza 20 faktur cena wynosi 350 z?‚, każde nast?™pne 10 faktur zwi?™ksza kwot?™ o 100 z?‚ (np. do 30 faktur 450 z?‚, do 40 faktur- 550 z?‚, do 50 faktur -650z?‚ itd.)
Created by projektowanie.wroclaw.pl